Vecka 1 på Fantabolous Music

 
I måndags började jag min LIA på Fantabolous Music som har sitt kontor på Kungsholmen i Stockholm. Fantabolous är ett skivbolag/musikförlag och management och jobbar med artister som Norlie & KKVNova Delai och Kade. Denna första tid har tills stor del inneburit att lära känna mina kollegor, artisterna, producenter och besökt olika partners. Allt kan uppfattas som rörigt när man kliver in på Fantabolous men det är samtidigt en familiär och härlig stämmning mellan alla och jag tror att jag kommer att trivas bra när allt väl kommit igång ordentligt. Igår kväll, onsdag var jag med på ett möte på Sony Music för att prata om en artists kommande musikvideo, mycket intressant! 
 
Idag var jag med Kabiru (min handledare) och besökte Warner Music och Universal Music. Kul, nu har jag besökt alla majorbolagens kontor här i Stockholm. Dessutom att få sitta i Warners studio och hälsa på självaste producenten och låtskrivaren Shellback (skrivit låtar till bl a Maroon 5 och Taylor Swift) kändes kul. Fantabolous samarbetar med samtliga majorbolag eftersom deras olika artister är kontrakterade där. Jag har redan nu fått lära mig hur viktigt det är att vara social och ha god kontakt med folk i branschen. Kabiru spenderar mycket tid på att hålla kontakten och åka runt och besöka olika partners. 
Nu ser jag fram emot en lärorik tid här med alla grabbarna på Fantabolous!
 

Kommentera här: